چگونه بفهمیم بیماری لثه داریم

(دندانپزشکی خوب در غرب تهران)

بهتر است بدانید که بیماری لثه، بیماری بسیار شایعی است که طی آن لثه‌ ها متورم، دچار عفونت و درد می‌ شوند.اغلب افراد بزرگسال به بیماری لثه با شدت‌ های مختلفی مبتلا هستند و اغلب افراد، حداقل یک‌ بار در طول عمر دچار بیماری لثه می شوند. شیوع بیماری لثه در کودکان تا حد زیادی کمتر از بزرگسالان می باشد.اگر شما به بیماری لثه مبتلا باشید، ممکن است هنگامی‌ که دندان‌ های خود را مسواک می‌ زنید،لثه‌ های شما خونریزی کند و یا دهان شما بوی بدی داشته باشد.این علائم مربوط به مراحل اولیه بیماری لثه است که تحت عنوان بیماری‌ های لثه شناخته می‌ شود.
دندانپزشکی خوب در غرب تهران

اگر بیماری‌ های لثه به ‌موقع درمان نشود، ممکن است باعث ایجاد حالت پیشرفته‌ تری از بیماری لثه شود که به آن (پریودنتیت) می گویند.این بیماری بر روی مقدار بیشتری از بافت‌ هایی که وظیفه پشتیبانی از دندان‌ ها را بر عهده دارند، تأثیر منفی می‌ گذارد.به یاد داشته باشید که اگر بیماری (پریودنتیت) درمان نشود، ممکن است استخوان فک آسیب ببیند و فضاهای کوچکی در بین لثه‌ و دندان‌ های شما باز شود.و در نتیجه باعث از بین رفتن دندان هایتان شود.

توجه داشته باشید که اگر پس از مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان خون مشاهده کردید، نشانه آن است که مشکلی در لثه هایتان وجود دارد. خونریزی پس از شستشوی دهان، احتمالا نشانه  (ورم لثه) است. ورم لثه یکی از مشکلات بیماری لثه است که سبب خونریزی لثه به خصوص پس از مسواک زدن و غذا خوردن می شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

• زمانی که لثه ها دچار التهاب شده و قرمز رنگ و پرخون هستند.
  • لثه ها در هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان دچار خونریزی می شوند.
  • بافت لثه با کنار رفتن از روی دندان تحلیل رفته و ایجاد فضای خالی می کند.
  • هنگام روی هم قرار گرفتن دندان ها موقع  جویدن تغییر موقعیت احساس می شود.
  • بوی بد دهان و یا احساس مزه ی بد به طور دائم.