توصیه های کلینیک مهراد پس از اردتودنسی

مراقبت پس از ارتودنسی

در طول درمان

داشتن بریس نباید تغییرات عمده ای در فعالیت های روزمره شما ایجاد کند. با مراقبت مناسب، می توانید سلامت دهان و دندان خود را در حالی که در به سمت لبخند زیبا تر هستید ارتقا دهید.

برای ورزش های خاص، بهتر است از محافظ برای دندان خود استفاده کنید و همچنین در طول درمان ارتودنسی قرار ملاقات خود با دندانپزشک را حفظ کنید.

در طول درمان ارتودنسی، دندان هایتان را چهار بار در روز بشویید تا از تجمع ذرات پلاک و مواد غذایی در بریس ها جلوگیری کنید:

1- بعد از صبحانه

2- بعد از ناهار

3- بعد از شام

4-قبل از خواب

شما همچنین باید به عنوان بخشی از بهداشت دهان خود از دهانشویه استفاده کنید

استفاده از نخ دندان

کشیدن نخ دندان همراه با بریس نیاز به صبر و آرامش دارد، اما مهم است که هرروز دندان هایتان را نخ دندان بکشید

استفاده از الاستیکش

در طول درمان ارتودنسی، پزشک ممکن است از الاستیکس استفاده کند تا بتواند به تنظیم بهتر دندان های شما کمک کند. الاستیکس ها معمولا به بریس ها در دندان های فوقانی و پایین متصل می شوند.

شما همیشه می توانید الاستیکس خود را همراه داشته باشید. شما می توانید الاستیکس خود را هنگام خوردن و مسواک زدن خود بردارید و همیشه باید بعد از خوردن یا مسواک زدن الاستیکس خود را با الاستیکس جدید جایگزین کنید.

موارد مفید برای بیماران ارتودنسی

• دهانشویه ضد باکتری می تواند برای کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت استفاده شود. برای زخمهای جزئی دهان، شستشو ضد عفونی کننده حاوی پراکسید هیدروژن ممکن است تا 4 بار در روز پس از مسواک زدن استفاده شود. برای دستورالعمل های خاص، به برچسب محصول مراجعه کنید
  • نخ دندان، یک مسواک بین دندانی یا یک خمیر دندان می تواند برای از بین بردن مواد غذایی بین دندان ها یا بریس ها استفاده شود.
  • شستشوی دهان با آب نمک گرم به بهبودی لثه ها و بافت های دهان کمک می کند.
  • داروهای ضد درد مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می توانند برای اولین یا دو روز پس از تنظیم ارتودنسی استفاده شود.