همه چیز درباره دندان عقل که باید بدانید

(جراحی دندان عقل در غرب تهران)

درواقع دلیل اصلی کشیدن دندان عقل این است که امروزه اکثر دندانپزشکان معتقدند دندان های عقل به مرور باعث بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی و وارد کردن فشار به دندان های مجاور می شود. و از آن جایی که معمولاً فک افراد، فضای کافی برای دندان های عقل ندارد، این دندان ها به طور کامل از لثه خارج نمی شوند. حتی دندان های عقلی که به طور کامل از لثه خارج نشده اند نیز ممکن است بر اثر وارد کردن فشار به دندان های مجاور، باعث بهم ریختگی و پوسیدگی دندان ها شوند.

جراحی دندان عقل در غرب تهران

دندانپزشکی دکتر مهرداد نقشینه در غرب و شمال تهران : زمان مناسب کشیدن دندان عقل در صورتی است که دندان های عقل شما باعث بروز درد و آسیب در فک و دندان های مجاور شما شده یا با سایر درمان های دندانپزشکی یا فک تداخل دارد، که در این موقعیت بهتر است سریع تر نسبت به کشیدن دندان عقل اقدام نمایید.

جراحی دندان عقل در غرب تهران :

جراحی دندان عقل در غرب تهران حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد. جراح دندانپزشک شما در غرب تهران ممکن است در حین عمل جراحی دندان عقل، از بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی استفاده کند، در بی حسی موضعی دندانپزشک شما با تزریق ماده بی حسی به لثه، آن را بی حس می کند و با تزریق دارو و یا با ماسک گاز خنده، باعث ایجاد حس خواب آلودگی و چرت زدن در بیمارمی شود. در روش بیهوشی عمومی نیز دندانپزشک شما با تزریق دارو به سیاهرگ و یا با استفاده از ماسک گاز تنفسی، بیمار را بیهوش می کند. همچنین ممکن است که گاهی اوقات دندانپزشک شما بخشی از استخوان فک را جدا و دندان عقل را خارج  کند، در این صورت دندانپزشک با استفاده از بخیه به التیام زخم ها سرعت می بخشد.

عوارض کشیدن دندان عقل :

در صورتی که برای کشیدن دندان عقل نیاز به جراحی داشته باشید، ممکن است دچار عوارض زیر شوید:

• ایجاد حفره دردناک و خشک
  • عفونت یا گیر افتادن ذرات غذا در حفره دندان
  • آسیب به سایر دندان های مجاور، اعصاب یا استخوان فک و سینوس

بعد از جراحی دندان عقل در صورت بروز علائم زیر با دندانپزشک خود تماس بگیرید :

۱_ بروز تب و افزایش تورم

۲_ ادامه درد بعد از ۳ یا ۴ روز